Tuesday, November 15, 2011

Berminat Jadi Supervisor Pengubahsuaian Rumah ?

Semalam, kiranya me bercuti disebabkan menjadi supervisor pengubahsuaian rumah lah sambil menonton drama Korea kat Maaduu :p (psst: Celcom broadband kat situ laju gila..) Penat jugak duk tengok diorang buat kerja ni. Kalo buat kerja sekali, mesti tak letih duk melangut ni :p

Dua aktiviti semalam kat rumah baru me tu, tukang datang pasang kabinet dapur dan staf dari Jakel datang pasang langsir.Memang puas hati btol dengan langsir rumah me.Ok, angkat bakul disitu :p Tapi pemilihan langsir dibantu oleh my hubby :)

Kabinet dapur tak siap lagi sebab granit baru jer ukur semalam lepas diorang siapkan kabinet dapur dulu.Mungkin 2-3 hari baru siap lah kot, harapnya. Jom la layan gambar pengubahsuaian kabinet dapur dan pemasangan langsir kat rumah me tapi gambar selepas tak der lagi lah. Nak kasi siap semua baru tunjuk (padahal kamera hp cabuk me membuatkan gambar jadi gelap gelita )

Pengubahsuaian dapur 

ABS TREND MASTER SDN.BHD 
No. 81, Jalan Cokmar 1, Mutiara Bukit Raja, 41050 Klang, Selangor Darul Ehsan.



Finalize design


Gambar sebelum - Masa ni diorang datang amik ukuran dulu, siapkan design seperti entry ini, bayar 40% dari quotation dan semalam diorang datang pasang.

Gambar semasa proses pengubahsuaian - Lama jugak pasangnya, setengah hari jugak la me berkampung kat sana dari jam 10 pagi hingga 5 petang. Diorang rehat untuk makan jap dan sambung buat kerja. Tekun dorang ni. Yang baju biru tu dah 7 tahun duk buat pasang kabinet.Kiranya from zero to hero. Akhir bulan ni dah nak balik Medan dah sebab dah ada business sendiri kat sana.









Gambar selepas - Yang ni tak siap lagi la :p Nanti dah siap me tunjuk yer :)

Me dah cashout Churp churp, korang bila lagi ? Klik sini untuk Register secara PERCUMA...


Pemasangan Langsir


Gambar sebelum 



Tengah pasang kat sliding door

Gambar selepas - baik korang tak yah tengok :p



_


 _



 _




 _



_







Gelap gelita :p 

Bilik lain pun gelap gelita gak ;p So lenkali me upkan sekali dengan kabinet yang dah siap.


psst :

Sesiapa yang ingin membuat saham akhirat, boleh menyumbangkan derma ikhlas untuk Pembinaan Masjid Bandar Bukit Raja 

Untuk sumbangan:
Nama: JAWATANKUASA PEMBINAAN MASJID BANDAR BUKIT RAJA.
Bank CIMB Islamic: 1277-0000702-105

Kelulusan Membina Masjid : JAI.SEL.BPM/01/033(42)
Kelulusan Memungut Khairat (Derma) : MAIS/E/MAL/03-2/001/03-1/24(2) 


Jangan terlepas peluang yang menarik.Treatment kat SPA pun boleh dapat RM48, siapa nak kasi kan? Klik sini untuk mendaftar dengan PERCUMA ok !!!    


My Nuha | Aku Bukan Chef 

19 Comments:

  1. Lepas nie boleh buat buku DECO bersama ellissmie....hik3x

    ReplyDelete
  2. pasni jangan lupa jemput aku datang umah tau..hehe

    ReplyDelete
  3. bape RM pakej kabinet dapur kak eliss nih???

    ReplyDelete
  4. @mrsharis Insya Allah kalo ada rezeki lebih nanti

    ReplyDelete
  5. salam kenal.. sy follow yer.. cantik design KC tuh..

    ReplyDelete
  6. wah,seronok nye ada kabinet dapur..hihi

    ReplyDelete
  7. beshhh kan kalolah kita terer hias rumah sniri :D

    ReplyDelete
  8. cantik kabinet dapur. dapur u nampak luas.

    ReplyDelete
  9. @ct rahani terima kasih drop by. terima kasih jugak kepada designer :)

    ReplyDelete
  10. @Ardini Humaira tuh la.tapi kalo selalu tengok rancangan deko, mesti boleh tiru sket2 :)

    ReplyDelete
  11. harag kithen kabinet tu bape ekk...
    emel sy at mamaneeya@gmail.com

    sy tgh servey2 harga dan design. tq

    ReplyDelete
  12. berapa harga langsir sekali dengan pemasangan oleh jakel?

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)