Tuesday, November 01, 2011

Korang pernah cat rumah sendiri?

Sorry lah kalau entry berkisar tentang rumah ajer yer. Biasalah, macam budak yang baru boleh kaki, asyik nak berjalan ajer. Begitu jugak yang baru pandai naik basikal, asyiknya nak mengayuh ajer sampai dalam mimpi :p kah kah kah Setuju?

Malam tadi, sepasang suami isteri yang gigih pergi cat rumah lepas maghrib.My hubby and me ler, siapa lagi yer dak? Kitorang baru cat undercoat ajer dulu pun kat bilik tidur utama. First time tau me mengecat rumah. Sebelum ni, batang cat pun tak pernah kenal ;p Siap baca tu teknik mengecat seperti kat sini :p www.nipponpaint.com.my/homeowners/paintingtips/index.php Seriyes !!! Jom la layan gambar.





Sebelum

 


 Selepas cat , model Mippon Paint

p.s  : 

Memang my Nuha sebut Mippon Paint instead of Nippon paint ;p


Ni bahagian yang me cat :p Ok,tipu. Hubby ada buat separuh ;p


Warna bilik tidur me yang warna dinding belah kiri tu tapi tak siap lagi la. (Braintree Road 4202T) 
Mungkin malam ni :p

Korang pernah cat rumah sendiri?
p.s : 
Ni namanya save budget .Lagipun hubby pandai mengecat, kita upah dia ajer. Eh, :p 


Bawah ni design kabinet dapur yang me dapat dari kontraktor semalam, mana satu lebih menarik?


Pic 1


Pic 2

23 Comments:

  1. patut upah aku je weh, aku setiap kali pindah umah, semua cat sendiri, sampai la umah kat kampung nu, semua aku cat..nak jimat katakan...hehe

    ReplyDelete
  2. Sebelum masuk rumah yg ni pun, hubby yg cat saya jadi tukang tengok je kihkih

    saya pilih pic no.1

    ReplyDelete
  3. jujurnya akak tak pernah mengecat umah sendiri...hari tu ada la gotong-royong ngecat taska anak..hihi..

    design kabinet akak pilih no.2..lebih kemas la eliss..tp kan, dekatnya dapur ngan fridge...tak bahaya ker?

    ReplyDelete
  4. Aku rasa pic 1 tu lbh sesuai sbb lebih luas..nk buka fridge luas2 pn voleh..hihi

    ReplyDelete
  5. @Anamarza memang pic 1 tu me pilih. ingat me nak tengok jer, tapi undercoat ajer hubby bagi buat :p cat btol nanti dia nak buat sendiri .hehehe

    ReplyDelete
  6. @MamaYatie seronok jugak kan mengecat ni :) tu la, psl dekat fridge eliss pilih design 1.

    ReplyDelete
  7. salam..sy n hubby pon cat sendiri umah thn lepas..ermm..kabinet dapur tu..sekali ngn sinki ngn tmpt masak ke??

    yg hujung kiri bhgn bwh tu tempat sinki ke?? kalo tempat sinki kt situ..cam kecik je..kang nk cuci periuk besa2, kuali besar2 x muat..

    tu je la yg mcm x baper..tp kalo sy..pilih design 2 tu..sbb nampak ada lg ruang kt dinding kanan tu..leh letak rak lain ke apa ke kt situ..

    ReplyDelete
  8. baru ni nak raya pun cat hall yang comel ni. jadilah sbb dinding dah kena conteng dgn jayanya.

    izan pilih no 1...cam best je

    ReplyDelete
  9. saya serahkan pada yg pakar jela..huhu..lenguhhh

    ReplyDelete
  10. dulu masuk umah yang duduk sekarang memang cat sendiri... senang.. yana cat bawah, suami cat atas..

    design kc no1 tu ok

    ReplyDelete
  11. whoaaa.... bagus gak buat slot cenggini....ala2x CASA IMPIAN....

    ReplyDelete
  12. dapur rumah aku macam Pic1 tu..aku rasa peti ais tak sesuai duduk sebelah dapur gas (pendapat akulah kan)

    aku dulu pon upah adik ipar je cat rumah..ruang tamu dia cat, bilik tidur kami pakat2 cat..jimat duit:P

    ReplyDelete
  13. penat cat sendr, ms tgh preg Aqil Khalish lgk. penat giles.... sejak dr tuh, mmg xmo dah cat. en somi je cat sendr. hehehe....

    ReplyDelete
  14. aku prnh cat rumah bujang dulu je. rumah aku skrg mmg sengaja xnak cat.biar buruk. haha

    huh..lps ni aku pun nak upah kancilbiru la.hehehe

    ReplyDelete
  15. aku dulu rajin lah cat umah....skg dah malas....umah mak aku baru ni...aku tak tolong mengecat lansung....hahahaha

    ReplyDelete
  16. aku dulu rajin lah cat umah....skg dah malas....umah mak aku baru ni...aku tak tolong mengecat lansung....hahahaha

    ReplyDelete
  17. vote for pic 2

    ambo xreti ngecat, kalu ambo ngeat habis bolokk kaler dinding tu.

    ReplyDelete
  18. pernah..tp laki akula..aku tukang jg budak2 ni je

    ReplyDelete
  19. @charmyiex sekali semua kat situ. tu psl rasa mcm tak best lak letak peti kat situ.

    ReplyDelete
  20. Rumah akak kecik aja jadi upah orang cat sajalah, tak pernah cat sendiri :)

    Design no.1 nampak lebih menarik.

    ReplyDelete
  21. alamak tak reti le nak cat sendiri....

    ReplyDelete
  22. kid cat pakai water kaler nak? hehhee.. i choose number 2

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)