Friday, February 06, 2015

Pelapik untuk wardrobe dan kitchen kabinet @ MR D.I.Y , Tesco Setia Alam dan wishlist barangan IKEA

Hari ni baru nak cerita tujuan utama ke  MR D.I.Y , Tesco Setia Alam hari tu. Kira segmen deko @ elissmie.com lah hari ni yer :) Tujuan kesana sebenarnya untuk cari pelapik untuk saya alas dalam wardrobe baru my Nuha tu. Selalu saya lapik pakai surat khabar jer tapi hari tu ada terbaca kat blog mana ntah cakap dia beli pelapik kitchen kabinet di MR D.I.Y. 

Sekali pergi tengok memang ada jual, terus beli . Mula-mula beli 2 roll. Rupanya, tak cukup . Saiz dia 60 X 120 cm jer satu roll tu. Untuk keseluruhan wardrobe saya, kena guna 7 roll la lebih kurang. Malam tu pergi lagi sekali kesana untuk selesaikan misi wardrobe saya ni. 

Mula-mula beli corak bunga ros. Bagi nampak gegirl wardrobenya.hehehe

Ni yang kali kedua beli. Dah tak der design bunga ros yang saya beli mula-mula tu. Frust jugak tapi dah tak de pilihan belasah jer la corak oren dan strawberry ni. Satu roll ni RM4.50.

Yang ni setelah dipasang. Kertas ni belakang dia ada garis-garis so senang nak gunting tapi berpeluh ketiak jugak sebab  wardrobe saya ada macam-macam saiz kan. Yang lebih ada saya guna kat kitchen kabinet. Kat situ lipas asyik la makan kertas surat khabar saya. Dah macam-macam petua dah cuba untuk halau lipas tu tapi still ada jugak dia datang. Ada sesiapa boleh bagi tips lain? 


Dah alang-alang deko ni, moh la berangan sekali. Tak kena bayar. Bawah ni ada 4 barangan yang saya nak sangat beli kalau ke IKEA. Bila ntah nak pergi pulak tak tahu lah. Last sekali pergi beli papan hitam untuk my Nuha tu 2 tahun lepas.


Total burst berangan RM 1058.90 jer pun :p 

Yang ni memang dah lama sangat mengidam sebab saya rimas dengan bekas sudu atas table top tu. Lagipun memang ada space kat ruang dapur tu untuk pasang rod ni. 
Yang ni RM670 . Tak der pulak contoh gambar yang besar macam yang dalam wishlist tu tapi secara visualnya lebih kurang macam ni lah. Yang ni saya nak letak kat bilik ketiga yang bakal dijadikan separa stor dan separa bilik tetamu. 

Yang ni kerusi cum tangga untuk panjat nak simpan barang-barang kat kitchen kabinet yang belah atas. Selalu guna pakai tangga yang 5 step tu. Mak dah tak kuasa nak.hahaha



Lampu bunga tu untuk memang nak beli untuk bilik tidur my Nuha. Cantikkan comel terletak kat dinding macam tu. Sebabnya bilik nuha sekarang memang gelap gila dan terpaksa pasang lampu bilik air kedua bagi cerah sket. Maklumlah anak-anak mak dari kecik lagi diajar tidur dalam gelap dan ada cahaya lampu samar-samar. 


p/s:

Ok. Dah habis berangan. Ada sesiapa nak ke IKEA , nak kirim barang-barang kat atas..hehehe. Nak beli yang last sekali jer pun tapi terberangan banyak benda pulak .Ops! hahaha


4 Comments:

  1. Esok saya nak pergi... Nak kirim bolehla...

    ReplyDelete
  2. wahh wishlist tu.. hat gantung2 kat dapo tu memang rambang mata.. pehtu balik nak drill ahh amik masa tau..

    ReplyDelete
  3. aku kalau berangan barang Ikea memang tak sudah..huhu

    sama lah ntah bilalah lagi boleh pergi Ikea

    ReplyDelete
  4. kalau nak pesan belikan boleh je.. roger2 k.. i is suka pegi ikea :)

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)