Thursday, February 22, 2018

Pengalaman Pertama Menggunakan GrabCar

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera . Biasalah si jakun ni, bila dah terdesak terpaksa lah guna teknologi yang ada. Hari tu my hubby drop dekat klinik sebab saya ada appointment. Tapi my hubby rushing nak pergi ofiz dia. Terpaksa lah mak memikir alternatif nak balik ofiz. Standard klinik kerajaan, lepas 2 jam baru boleh balik. Kalau my hubby tunggu mau hangen kus kus satu badan. Lariksss..Tak per lah yang, demi anak you, ai redha je la. 

Mula-mula ingat nak cari teksi kat depan tu , hari tu Zul ada demo aplikasi Uber tapi saya dah uninstall, teringat Long cakap GrabCar lagi murah. Terus install GrabCar. Proses pendaftaran pun mudah, masukkan nombor telefon dan code akan di sent kat handphone korang. Dah boleh guna aplikasi tu. 

 Untuk yang first time, korang boleh download App GrabCar tuh kat sini ( Klik) .  Dapatlah diskaun RM3. Bila dah log in tu, Masukkan pick up point dan drop point . Kalau ada promo code boleh masukkan kat ruangan Promo. Kalau tak nak guna Cash, klik kat Cash tu boleh pilih pilihan lain Credit Card atau Debit Card. 

Dah keluar harga siap-siap kat situ. Saya tengok harga pun berubah-ubah mengikut masa. Bila dah confirm, tekan Book. Nanti bila dah ada driver yang accept, kita akan nampak profile pemandu tersebut dan kereta tersebut dalam perjalanan menuju ke lokasi pick up kita. Mudah kan. So boleh terus tunggu siap-siap. Bila dah sampai pun akan keluar pop up pemandu kita dah sampai. Bila dah sampai ke destinasi pun akan keluar pop up untuk kita ratingkan pemandu tersebut. Bagi ***** tanda terima kasih kita kepada pemandu tersebut jika perjalanan selamat sampai dan memuaskan. 


Jika resit korang boleh claim, tak perlu risau, korang akan menerima resit melalui emel yang kita daftarkan untuk aplikasi grab tu. Ni resit saya hari tu. Terima kasih Mr Lim.  

Korang pernah ada pengalaman menggunakan GrabCar?


Daripada Shuhaib RA berkata, Rasulullah SAW bersabda : “Amat menakjubkan urusan seorang Mukmin kerana setiap urusannya adalah baik dan itu tidak akan berlaku kepada seorang pun kecuali kepada seorang Mukmin (yang sempurna keimanannya). Jika dia mendapat sesuatu yang mengembirakan dia bersyukur, maka itu adalah kebaikan baginya. Jika dia ditimpa kesusahan dia bersabar, maka itu adalah kebaikan baginya.”
(Hadith riwayat Muslim, No.Hadith : 2999)

1 Comments:

  1. i old skool punya org..lom pernah lg try uber or grab car ni..tp teringin gak nak try..
    sbb nanti nak kena gi airport

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)