Monday, March 23, 2015

Carian kereta terpakai secara online di Carlist.My dan Mudah.My

Biasanya ini adalah 2 medium untuk carian kereta terpakai secara online yang popular untuk mencari kereta terpakai selain pergi terus ke kedai used car kan. Ni memudahkan bagi orang yang tak berkesempatan nak gi kedai used car so browse dulu semaksima mungkin secara talian kan. Kalau nak beli kereta baru katanya tunggu GST sebab akan ada penurunan harga sebab cukai jualan yang 10% tu dihapuskan dan harga kereta akan turun 2-3 % selepas GST katanya.  Tapi pembeli kereta terpakai tak de efek pun sebab GST dikenakan keatas keuntungan kereta sahaja terhadap pengedar kereta terpakai. Boleh rujuk kat sini.


1. Carlist.My - http://www.carlist.my/


Muka pertama memang dah boleh buat carian. Masukkan kriteria kenderaan yang korang inginkan dan klik butang Search. Type pilih Used Cars untuk kereta terpakai. Nanti bila dah terpapar hasil carian, klik salah satu kereta dari senarai  untuk maklumat lanjut seperti kat bawah.


Dapat lihat maklumat terperinci pasal kereta tersebut termasuk anggaran pembayaran bulanan kereta dengan interest yang boleh di tukar-tukar.


2. Mudah.my  - http://mudah.my


dari mudah.my , klik kat gambar Cars tu.


Klik Search setelah memasukkan kriteria yang ingin dicari dan pilih Used untuk kereta terpakai.


Nanti akan keluar senarai kenderaan, dan klik untuk maklumat lanjut.Kat mudah,my pun  ada anggaran pembayaran bulanan kereta juga dan interest dan deposit yang boleh di tukar-tukar.


Lepas dah puas google dah dapat kereta yang berminat boleh la berhubung dengan seller mengikut pilihan masing-masing samada orang perseorangan atau agen used car. Periksa kereta terpakai terlebih dahulu sebelum membuat pembelian. Kereta yang cantik tidak menjamin kereta tersebut dalam keadaan baik atau tidak. Kalau ada kawan mekanik lagi bagus, bawak sekali semasa tengok kereta tu untuk mengelakkan dikenakan harga yang mahal untuk kenderaan yang dalam keadaan yang tidak baik.Kalau boleh kurang, lagi bagus .Biasa ada free gift seperti voucher tinted . Jangan lupa tanya :p


Selamat membeli kereta terpakai !Korang ada pengalaman beli kereta terpakai?


Welcome WRB ..belum ada nama.. Wanita Racun Berbisa kah?  hahahaha


My hubby panggil Cik Vina :p Dah selamat pergi balik ke Terengganu dengan Cik Vina. Alhamdulillah, anak-anak pun selesa tak berebut tempat tidur dah..hehehe

Cinta Bersulam Rindu tetap chenta hati pertama..Tapi dah turun taraf, duk luar pagar..hahaha


2 Comments:

  1. wah. sudah ada cik vina :)
    mr.vina (sebab asben punya) aida da masuk thn ke3 ke ke4.
    alhamdulillah, beli baru.
    ms.viva aida pun da dok luar pagar. brhujan brpanas :( hu hu hu sian dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau diri sendiri punya mr vina kan..hehehe. sebab hubby punya jadi cik vina..kan bini dia..hehehe. x mampu nak beli baru. Ni pun dah syukur dah :) anak-anak lebih selesa kan..

      Delete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)