Tuesday, September 28, 2010

Perlukah aku berterima kasih kepada SALT pula ?



pic credit to :here


Salt dalam entry ini tiada kaitan dengan Salt yang ini yer.
[psst : blom tengok lagi movie ni, korang dah? :p]


pic credit to :here

Tapi Salt yang ini. Garam ?


Korang masih ingat lagi petua bercerai susu aku yang lepas? Boleh baca entry dibawah ini untuk panduan.



Setelah teknik bawang putih dan sirap tidak berjaya,  aku sudah patah semangat. Seperti sudah redha dengan keadaan. Tapi pada Jumaat yang lepas.Aku sudah nekad untuk pisahkan dia dengan susu cap gantungnya yang telah berkhidmat selama 2 tahun.Dan tiba-tiba aku teringat petua dari liana.

LiAnA said...
aku letak garam.. 1 malam jer Aqil terus takmo hisap sampai sekrg.. ni gynae aku yg bg petua..


Misi perceraian susu diteruskan. Masa dia mintak n3n3n , aku cakap aku nak pergi buang air sekejap. Aku cakap tunggu. Lepas tu, aku amik garam yang dicampurkan dengan air dan sapu pada n3n3n aku.

Mangsa keadaan : My Nuha
Lokasi kejadian : Di rumah
Masa Dan Waktu kejadian : Jumaat lepas, sekitar pukul 6 petang

Lepas tu, aku suh dia hisap.Mula-mula dia tengok pelik dah.Dia cuba untuk lap-lap n3n3n aku dengan baju dia. Pastu, garam kan melekat-lekat gitu, dia hisap jugak.Bila dah hisap, terus dia cakap "Masyammmm " .Memang dia tertukar dengan masin ker manis ker.Main belasah ajer sebut. Aku cakap kat dia, masin lah, n3n3n ni, baby yang punya ! tu pasal masin! :p Sekali tu ajer dia nak n3n3n aku tau ! Masuk hari ni, kiranya 2 hari 1/2 lah   my Nuha tidak mahu m3n3n3n :p Ada sebenarnya cubaan untuk m3n3n3n tapi aku selalu sapu garam lah :p Bila dia nampak garam, terus dia tak nak walaupun aku paksa dia main-main.hahaha


Kalo korang masih belum dapat bercerai susu , apa kata guna teknik garam pulak. Korang ada lagi tips untuk dikongsikan??
 


AkulahBathroomBlogger | My Nuha | My Hubby | Watermark For Free

7 Comments:

  1. masakan tak sedap tak ada garam, itulah asam garam kehidupan kan

    ReplyDelete
  2. Garam...akan kuingat entry ini nanti bila memerlukan...

    ReplyDelete
  3. oo petua pakai sirap cap ros aritu tak berjaya eh..

    ReplyDelete
  4. garam??? huhu.. mesti dia ingat dia minum air peluh.. hikhik
    nak try jugak la..

    ReplyDelete
  5. muahaha.. tahniah~ berjaya jugak akhirnye... kena amik note nih.. mana lah tau berguna untuk masa akan datang.. lalala

    ReplyDelete
  6. yer la ellis...kakak aku pon ada soh aku letak garam (jgn lupe baca selawat)...
    tp aku xwat lg...hehe

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)