Thursday, April 28, 2016

Pertama kali ke AEON Shah Alam, Seksyen 13

Semalam, abang-abang dan kakak-kakak ipar saya telah berangkat ke tanah suci untuk menunaikan umrah. Dah selamat sampai di Madinah dah malam tadi. Doakan mereka mendapat umrah yang mabrurah. Tak sabar nak tunggu giliran saya dan my hubby pula untuk dipilih Allah ke sana. Semoga dipermudahkan urusan kami jua. Isnin lepas, Ad pun telah selamat melahirkan anak yang ketiga. Sobs. 



AEON Shah Alam dah buka Mac hari tu. Biasalah kan. Benda baru maka ramailah orang nak pergi tengok. Saya baru pergi Jumaat lepas. Apa yang ada kat AEON Shah Alam tu? Hari tu tertarik dengan cawangan Perpustakan Raja Tun Uda, Shah Alam. Sekali dah tutup operasi lah pulak. Sadis!
Tempat makan ada banyak lah yang boleh dicuba yang ada kat food court kat level 2 tu antaranya  Ice Bucket, Teh Tarik Place , Boat Noodles ( tak perasan dah memulakan operasi ke belum) dan korang tengok la kat bawah tu.Selain food court ada lagi tempat makan kat Ground Floor. Macam-macam ada The Manhattan Fish Market, Kenny Rogers, Secret Recepi dan banyak lagi korang tengok la kat bawah ni. Layan lah gambar bangunan AEON Shah Alam dari pelbagai view bawah ni. 

Dari bahagian tengah 

Dari  kanan

Dari kiri cepat jalan. hehehe
Parking space memang besar dan luas. Kat dalam bangunan ada juga parking. 

Ni jer satu jer gambar kami kat dalam AEON Shah Alam. Tema musim salji deko kat sini. Tq Rai bawak kami kesini. Lepas ni ke IKEA pulak yer. hahaha. Opss.. Masa hari tu kami ke DAISO ajer lepas makan kat food court. Bestnya lah kalau ada KAISON sekali. Kat bahagian ORGANIC supermarket AEON , Zira cakap ada banyak barang yang murah. Mungkin ada promosi. 


Antara yang ada di AEON Shah Alam. Double click untuk pembesaran berganda

Layout plan . Kalau my hubby mesti tengok Emergency Exit tu dulu



Macam mana nak pergi kat situ? Korang telek lah map ni. Sebenarnya kalau dari tepi Highway Persekutuan tu korang masuk ajer kot celah Petron tu. Kat situ lagi senang nak masuk.Keluar simpang terus AEON Shah Alam.  Silap haribulan kat situ ada traffic light nanti. hehehe

Korang dah pernah sampai ke AEON Shah Alam?


Daripada ibnu Umar RA bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, “Tabiat suka meminta-minta menjadi kebiasaan seseorang daripada kamu (umat) sehingga ia menemui Allah di akhirat sedangkan mukanya tidak mempunyai daging (hina)”.

(Hadith Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

2 Comments:

  1. sejak ada aeon shah alam..mmg time lunch slalu pegi sini hehe

    ReplyDelete
  2. Aida da sgt lama x ke shah alam.
    kalau ada pun lalu aje nak ke klang, umah abg.
    aeon ni maybe satu sebab kot nak gi :-)
    tempat rehat dia tu yg glamer kan. Byk musim :-)

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)