Thursday, March 29, 2018

Review Philips Steam Iron Perfectcare Performer GC8755

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Hari ni saya nak review satu produk yang saya baru guna iaitu Philips Steam Iron Perfectcare Performer GC8755. Rasanya produk ni idaman setiap wanita nak memudahkan kerja-kerja gosok baju. Saya beli secara kutu. So bulan-bulan pejam mata je lah bayar. Dari tahun lepas lagi dah start. Sebenarnya bayar untuk model lama, tapi dah rezeki kan dapat yang model baru dengan harga lama. Untung sangat mak nak. Terima kasih lah Zaila. Semoga Allah memberi rezeki yang berlipat kali ganda.

Excited sangat nak unboxing kan. Tak mampu nak unboxing Sephora. hahaha. Ops


Sebelum unboxing iron tu, unboxing papan seterika dulu.Besar gedabak . Nasib muat papan tu naik Cik Vina. Tapi lalu atas kepala anak-anak lah. 


Perkara pertama untuk buat adalah isi air kat tank dia ni. Pastikan air bertapis katanya. Tank dia 1.8 L. Masa menggosok pun boleh tambah air. Tank ni boleh cabut (detach) . Cara nak pasang pun mudah je, masukkan kat bahagian depan dulu, lepas tu tolak je sampai bunyi klik. 


Dah pasang plug segala, tekan je butang tengah tu. Nanti akan ada bunyi tit tit  ( lebih kurang 2 minit lepas tekan)  menandakan dah boleh mula iron.


Nanti dia akan menyala biru tu. Lepas tu tak reti-reti nak iron. Kalau first time dia macam lambat sikit keluar wap tu sepenuhnya. Tapi lepas tu ok lah.



Masa menggosok memang kena tekan sentiasa bawah pemegang tu kalau tak tak keluar wap tu. Tapi kalau ada kawasan yang berkedut melampau, tekan 2 kali kat bahagian bawah pemegang tu. Fungsi tu pun sekejap ajer dan lampu tu akan berkelip-kelip . Bila lepas dah bertukar balik kepada biasa.


Fungsi turbo pun ada. Yang saya perasan wap dia lagi besar dan air jadi cepat habis la. Untuk fungsi turbo korang tekan dalam 2 saat kat butang On tu sampai dia jadi menyala warna putih ni. Nak kembali pada fungsi biasa tekan balik kat On tu . Mudah jer . Kat tepi butang tu ada butang decalc .


Dalam iron ni siap ada bekas yang disediakan untuk fungsi decalc ni. 


Seelok-eloknya dilakukan seminggu sekali untuk menjaga fungsi iron ni. Untuk decal tekan lama je butang decal kat tepi butang On tu. Fungsi ni amik masa 2-3 minit sahaja. Jaga-jaga air panas lepas dah decal tu yer.

Review saya yang baru 3 kali guna iron ni, iron ni memang sangat memudahkan kerja-kerja menggosok dan yang paling best tidak terbakar baju mak nak. Dah lost count dah baju saya yang terbakar sebelum ni. Ada yang boleh mak alter , mak pakai. Yang mana tak boleh terpaksa la jadi kain buruk. Tapi dengan Philips Steam Iron Perfectcare Performer GC8755, katakan tidak kepada baju terbakar. Ayat minta kecam nampak. Gosok sekali je kat atas sampai ke bawah tak perlu gosok. Kalau tudung sekolah my Nuha jenis yang 2 lapis tu sampai mak stress la masa awal tahun hari tu. Ni kalau gosok hari-hari mak boleh senyum je.Mau tidak, selama ni sejam , sekarang tak sampai 30 minit dah siap semua baju sekolah anak ( 10 pasang baju sekolah dan 6 pasang tudung ) .Perghh.. Berlagak betul rasa ayat ni. Saya bagi 5 bintang untuk Philips Steam Iron Perfectcare Performer GC8755. 

Tak terliur ke korang ? 



Kalau tak faham jugak apa yang saya tulis korang boleh la video kat atas ni. Terima kasih pada yang buat video ni. Video ni saya dapat dari Zaila. 


Untuk pembelian : 

 Boleh Contact Zaila yer untuk pembelian tapi tak dapat lah harga lama.  Boleh risik-risik dengan Zaila untuk harga baru samada pembelian tunai atau kutu .Klik je link ni www.wasap.my/60129706828


Daripada Abu Hurairah RA katanya : Rasulullah SAW bersabda, “Demi tuhan yang diriku di dalam kekuasaan-Nya, kamu tidak akan masuk Syurga sehingga kamu beriman dan kamu tidak dikatakan beriman dengan sempurna sehinggalah kamu berkasih sayang. Sukakah kamu jika aku tunjukkan sesuatu apabila kamu melakukannya nescaya kamu akan berkasih sayang? Sebarkanlah ucapan salam di kalangan kamu.”
(Riwayat Muslim


2 Comments:

  1. power punya review..thanks babe..maaf sebab haritu xsempat hantar 🤣

    ReplyDelete
  2. wah...macam tahu2 je kita ni tengah mencari iron yang senang guna..cepat licin ketika menggosok.
    Assalam sahabat, apa kabar? Lama tak jengah sini.

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)