Monday, January 06, 2014

Mana nak jahit tanda nama sulam pada baju sekolah dan upah jahit

Jumaat lepas, ikut Ad pergi PKNS untuk jahit tanda nama yang jenis sulam pada baju sekolah anaknya, Atia. Akhirnya jumpa satu kedai di Tingkat 1 , PKNS Shah Alam.

Ni hah kedainya. Faridah Maju Enterprise. Lot 01-171 PKNS, Shah Alam.
Untuk satu keping tanda nama berharga RM2.50. Kalau 4 keping RM10 jugak tadak diskaun.Tapi bukan siap terus. Ad tempah hari jumaat esok baru dapat.Pelbagai warna yang ada untuk dipilih untuk buat tanda nama. Pastikan warna yang betul dengan pihak sekolah. Sebab ada sorang akak tu kata, sekolah anak dia cikgu suruh buat balik tanda nama yang baru sebab tersalah warna.
Sebenarnya my Nuha pun ada beli tanda nama sulam dari tadikanya tahun lepas. Tapi asyik tak sempat nak jahit sampailah habis tahun. RM10 jugak 4 keping yang dikenakan tapi tak tahulah cikgu pergi buat kat mana.

Tahun ni baru lah upah jahit untuk baju my Nuha. Saya jahit di kedai jahit yang terletak berhadapan dengan UNISEL, Seksyen 7 iaitu dalam bangunan food court Seksyen 7 tu. Kedai dia betul-betul berhadapan dengan ATM Bank Islam dalam tu. Pandai-pandai lah korang cari yer. Untuk satu tanda nama dikenakan upah RM1. Mesin jahit ada tapi tak der keberanian nak jahit takut patah jarum. Alasan..hahaha


Korang pulak ada yang pernah tempah tanda nama sulam pada baju sekolah anak-anak ? Berapa harganya?

Untuk yang ingin menempah tag nama secara online boleh ke blog ini : http://servissulam.blogspot.my/2016/04/eyang-sediakan-perkhidmatan-jahit-tanda.html

17 Comments:

  1. TQ share info..berguna sgt...sebab tahun depan anak saya masuk darjah 1 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bleh laa bersedia doc :) anak saya pun darjah 1 tahun dpn. hntr sek mana tu?

      Delete
  2. eh...jahit tangan jer x leh eh?ingat nak jahit tangan jer nnt

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku kang tukang jahit amatur. kang x pasal2 senget :p

      Delete
  3. Raa jahit sendirik jer.. jahit pakai tangan lagi.. penuh dengan kasih sayang jahitnye.. padahalllllll.. malas nk setup mesin jahit. muahahhahahaha

    ReplyDelete
  4. Rm 1 untuk 1kpng..rm1.90 untuk 2 kpng..4 kpng rm3.20

    ReplyDelete
  5. Mahalnya klo rm10 utk 4 kpg..biasanya rm1 je skeping

    ReplyDelete
  6. Rm 1 untuk 1kpng..rm1.90 untuk 2 kpng..4 kpng rm3.20

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya nak order banyk 0123709056 sha

      Delete
    2. Bleh pm sy x kt mne. Sy nak order

      Delete
    3. Pm / whatsupp 018-2432763.. Please.. Urgent!!! 😊

      Delete
  7. salam..sy ada buat sulaman berkomputer nie..tp kedai kt maluri dan bandar sg.besi. harga 1 pcs rm0.80 utk order 20 pcs ke atas..kalo bwh 20 pcs kita cas rm1.00. kalau sudi jemput la dtg ke kedai sy.. 012-25336021-sara

    ReplyDelete
    Replies
    1. kedai kat maluri katner yerk leh bagi alamat penuh??

      Delete
    2. Salam kedai en kazuya_ukays hari ahad buka x?

      Delete
  8. Info yang sangat menarik. Saya ada tips tambahan untuk kurangkan harga jahit tanda nama ni. Tips1- Kebiasaanya memang jahit tanda nama ni mahal jika tempahan hanya untuk seorang pelajar. Cuba kumpulkan nama lebih daripada 10(sepuluh) orang pelajar Inshaallah kedai akan bertolak ansur untuk turunkan harga. :-)
    Tips2- Tawarkan diri Puan untuk menjadi ejen tanda nama kepada kedai. Inshaallah kedai akan turunkan harga jahit tanda nama. Senang sekarang ni promote online je. Ibu-ibu pun boleh tambah-tambah duit poket ;-)

    ReplyDelete
  9. X yah pi jahit kat kedai ni..service sgt2 lah teruk..lain yg disuruh lain yg dibuat..sblm kluar kedai better check dulu brg2 kita..bila dh salah buat so kena lah bertandang lg keesokkan hrinya..buang masa buang tenaga..dh lah mahal..jahitan pulak x senonoh..serik dh.

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)