Monday, April 23, 2018

Pengalaman Percutian di A' Famosa Resort, Melaka

Korang ada merancang untuk percutian dalam masa terdekat? Asal nak bercuti je mesti kita serabut nak fikir nak bercuti kat mana, berapa banyak nak kena budget dan kat mana nak menginap. Apa nak susah-susah, dalam Malaysia ni banyak lagi tempat yang boleh dilawati untuk percutian. Salah satunya adalah Melaka. Kalau ke Melaka, saya memang cadangkan untuk menginap di A’Famosa Resort. Korang boleh book a famosa resort package online .Mudah sangat cuma dihujung jari. 

Terdapat pelbagai pilihan tempat penginapan yang menarik yang boleh di pilih di A’Famosa Resort seperti berikut : 

Resort Hotel
Condotel dan Apartment
Villa 
Villa Suite



Apa yang menarik  di A Famosa Resort ? Ada 3 tarikan utama yang menarik di A’Famosa Resort iaitu Water Theme Park, Safari Wonderland dan Old West.

A'Famosa Water Theme Park



Yang paling seronok dan dinantikan oleh anak-anak saya semestinya di  A'Famosa Water Theme Park. Maklumlah ianya merupakan Taman Tema Air Terbesar di Malaysia kan. Masa pergi dulu memang antara acara utama sempena Hari Keluarga syarikat my hubby bertempat di A'Famosa Water Theme Park. Banyak tempat yang menarik dalam Water Theme Park yang mesti dicuba. Mesti kena cuba semua taman tema  yang ada untuk merasai setiap kelainan taman tema yang ada seperti berikut :

Arabian Village  - Taman tema yang dilengkapi gelungsur bertemakan Arabian

Kid Adventure Pools – Taman tema sesuai untuk kanak-kanak yang dilengkapi gelungsur mini, gelungsur air dan air pancuran.

Sandy Beach – Taman tema yang dilengkapi dengan pasir pantai bagi berada di persisiran pantai

Family Raft – Bergelungsur menggunakan pelampung ‘raft’ bersama keluarga tentu menyeronokkan

Wave pool – Taman tema berombak apabila siren dibunyikan

Lazy River – Rasakan pengalaman menyelusuri seluruh taman tema dengan pelampung

Big Ice Cream- Salah satu Ice Cream tertinggi dan terpanjang di Asia Tenggara dengan ketinggian 20.8 meter, diameter diameter terluas 18.3 meter dan panjang keseluruhan Ice Cream adalah betul-betul 108 meter

Wa Ha Ha – Rasakan pengalaman seakan-akan efek tsunami menggunakan pelampung

Hula Hula – Gelungsur yang semestinya mencetuskan ‘adrenaline rush’ bagi korang

Inner Tube – Terdapat 2 gelungsur tertutup yang membawa anda ke dalam kegelapan dan anda tidak akan tahu kemana korang akan dibawa, dan korang tak akan nampak sehingga korang sampai ke penghujung.

High Speed Ride – Meluncur dari gelungsur setinggi 7 tingkat tentunya memberikan kelainan dan cabaran kepada anda

A'Famosa Safari Wonderland



Bagi korang yang ada anak-anak yang cintakan haiwan dan binatang peliharaan, A'Famosa Safari Wonderland memang tidak mengecewakan. Anak-anak korang tentu seronok sebab bukan sahaja dapat melihat pelbagai jenis haiwan yang ada disini. Bahkan diorang boleh merasakan pengalaman memberi makan kepada haiwan yang ada.

Antara tarikan yang ada di A'Famosa Safari Wonderland adalah : -

Safari Adventure – Dengan menaiki trak yang disediakan korang akan merasai pengalaman secara dekat mendekati kehidupan binatang liar seperti harimau , unta, zirafah dan pelbagai jenis binatang liar lain yang dilepas bebas.

Walk Thru Area  - Kawasan landskap yang dihias indah untuk korang meneroka melihat pelbagai jenis haiwan seperti flamingo, merak dan lain lain. Kat sini juga korang boleh memberi makan kepada arnab , kuda padi dan sebagainya.

Farm House – Kawasan ternakan pelbagai arnab dan ayam.  Yang best, korang dan anak-anak korang diberi peluang mendekati anak-anak ayam.

Multi Animal Fun Time – Saksikan persembahan pelbagai haiwan seperti beruang, burung hantu , kucing dan pelbagai jenis lagi.

Elephant Encounters – Saksikan kelincahan aksi si gajah membuat persembahan

Color of the Bird – Saksikan persembahan burung seperti kakak tua, helang dan gagak

Monkey Island – Perjalanan ke Pulau Monyet tentunya memberikan kelainan selain dapat melihat dengan lebih dekat haiwan diberi makan secara dekat di tengah-tengah tasik

Reptile House – Disini korang akan melihat pelbagai sepsis reptilia dan amfibia yang pelbagai saiz, warna dan jenis.

A Famosa Old West

Di kawasan Old West ini seakan-akan korang berada di perkampungan Cowboy. Antara yang menarik di sini adalah :

Red Indian Show 

Fireworks 

Carnival

Fun Fair 

4D Theatre 

Children Theme Park

Macam mana dengan pengalaman saya di A’Famosa Resort ni? Mesti korang pun dah tak sabar nak bercuti bersama keluarga di sini kan? Apa tunggu lain, bertindaklah sekarang. Semoga mendapat kenangan indah dan pengalaman yang menarik disini. Selamat Bercuti !

3 Comments:

  1. me dh byk kali repeat holiday kat sini :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum. Nak Tanya...
    Old west Ticket including semua Children Theme Park & Fun Fair atau Lain2 Harga ?

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)