Terlepas Entry Terkini ? Klik Sini

makhluk tuhan paling gojes atas muka bumi sedang gigih tulis komen. Terima kasih :)

Tuesday, July 28, 2015

10 Kalori Makanan Yang Perlu Korang Tahu Sebelum Ke Rumah Terbuka

Korang ada banyak dapat undangan ke rumah terbuka ke? Kalau nak ajak saya dialu-alukan. Suka betul makan hari raya ni sampai 2KG naiknya. Sekarang telah kembali ke jalan yang benar dan lurus. Turun balik 1KG setelah seminggu diet balik. Maklumlah,sel-sel lemak tu memang dah banyak dalam badan kan. Bila terleka dan makan lebih dari sepatutnya mula la dia pun nak mengembang sama.Pasal sel lemak ni boleh baca kat blog susu sejat kat sini. 


Berikut adalah senarai makanan yang biasanya dihidangkan di Rumah Terbuka yang korang kena berpada-pada makan yer :)

1 . Sate ayam - 1 cucuk (16 g) - 40 kcal   - Kuah Kacang 1 sudu makan (10 g )  - 30 kcal



2. Lemang - 1 potong (30 g)  - 100 kcal 



3. Rendang Ayam - 1 senduk (50 g) - 100 kcal 



4. Ketupat nasi 5 potong 200 g  215


5. Soto 1 mangkuk 490 g - 510 kcal


6. Lontong dengan sayur lodeh 1 mangkuk 270 g - 280 kcal



7. Nasi dagang (2 genggam) - 508 kcal



8 .Mi kari 1 mangkuk 410g  - 530 kcal



9.Nasi briyani berayam (sepinggan)-  880 kcal



10.Mee bandung 1 mangkuk 450g  - 550 kcal



Makanan apa yang korang paling suka kat atas ni?
Selamat menjamu selera di rumah terbuka sambil mengira kalori makanan !!


Dah baca jangan segan-segan Like entry ini yer :) Tq

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006-2014 Disclaimer Comments (RSS)