Thursday, March 13, 2014

Gula-gula getah nostalgia


Korang pernah makan gula-gula getah macam ni ? Ingatkan dah takde, hari tu ada di jual di kedai runcit berhampiran rumah saya. 1 biji 20 sen tak silap saya.

Tapi saya tak suka kalau orang makan gula-gula getah dan buang merata-rata. Paling tension kalau kita terpijak gula-gula getah tu. Punya lah susah nak tanggalkan kalau terkena kat kasut sekolah. Setuju kan ? 

Satu lagi mesti tak berani nak telan gula-gula getah tu sebab nanti tak boleh nak buang air besar.

Gara-gara gula-gula getah ni jugak ada kes rambut kena potong sebab belon tu meletup atas kepala kan ? Siapa pernah kena ? hihihi 

Nostalgianya kan gula-gula getah ni? 



12 Comments:

  1. Ini gula2 getah yg dulu dalam sepaket kecik ada 3 bijik tu kan..kalau tak salah sy lah..

    ReplyDelete
  2. sebijik 20sen???
    melampau betol harga skrg kan!
    zaman kita2 dulu.. sepeket 3 bijik..10sen jer~

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. tuh la. susah dah . ni pun hari tu terkejut jugak ada kat situ .

      Delete
  4. sebelum pergi sekolah mesti nak singgah kedai dulu..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. my nuha lepas balik sek kena pegi kedai gak skang ni..hahaha

      Delete
  5. Dulu pernah makan gak..dulu dalam plastik dia packing 3 biji macamtu lah..hehe

    ReplyDelete
  6. Akak ingat lagi gula2 getah tu, hehe. Dulu sepeket ada 3 biji, sekupang ja reganya. Sekarang dah 2 kupang sebijik? Ya Rabbi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh timbul pulak akak yer. kena seru tuh suh tulis blog. hahaha. tu la..zaman dah berubah kak..

      Delete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)