Monday, February 06, 2017

Pilihan Hotel Yang Terbaik Di Langkawi


Cuti sekolah dah nak dekat kan? Sebulan jer lagi. Korang dah rancang ke nak bercuti kat mana cuti sekolah nanti? Kat mana yer tempat yang best untuk dilawati? Hurm, jangan serabutkan minda korang, sebenarnya ada banyak tempat pelancongan yang menarik untuk kita kunjungi antaranya adalah Langkawi. Sebenarnya banyak tempat yang menarik untuk dilawati kat Langkawi . Langkawi memang terkenal dengan pelbagai tempat peranginan yang cantik dan menarik malah mempunyai nilai sejarahnya yang tersendiri. Bagi yang kaki shopping tu memang sesuai lah pergi Langkawi yang merupakan kawasan ‘duty free’ dan boleh la borong minyak wangi dan coklat. Antara tempat bersejarah di Langkawi pula adalah Makam Mahsuri dan Beras Terbakar.Bagi yang sukakan aktiviti lasak, aktiviti ber’sky dive’ antara aktiviti yang korang tidak boleh lepaskan peluang untuk mencubanya di Langkawi. Korang akan dibawa ke 10,000 kaki di atas langit biru Langkawi dan mendarat di Tanjung Rhu. Macam mana, ada berani? Sebelum itu, tidak sah rasanya percutian tanpa menginap dikawasan tersebut, betul tak? Jadi, kalau korang plan nak booking hotel murah di Langkawi , korang boleh dapatkan maklumat kat traveloka, agar korang dapat cari hotel yang terbaik untuk korang menginap. Antara hotel kat Langkawi yang terbaik adalah:

Hotel Asia Langkawi




Korang nak menginap di Langkawi tapi bajet kecil ? Jangan risau, terdapat pelbagai hotel bajet di Langkawi. Hotel Asia Langkawi ni antara hotel bajet Langkawi yang best dan mementingkan keselesaan buat pengunjungnya. Apa yang best lagi ialah, hotel ni terletak berdekatan dengan tempat untuk membeli-belah dan pasar malam, jadi korang boleh la pergi shopping dengan berjalan kaki sahaja. Jangan lupa juga untuk mencuba makanan yang menarik di Langkawi . Dah bercuti haruslah JJCM sekali kan. Kalau menginap di sini, mudah untuk mencari makanan kerana terdapat pelbagai restoren dan kafe seperti Artisan Pizza. Walaupun Hotel Asia ni merupakan hotel bajet, tetapi kemudahan seperti Wifi tetap disediakan buat pengunjung. Bukan itu sahaja, biliknya juga bersih serta dekat dengan jeti Langkawi. Senang cerita, memang berbaloilah menginap di hotel ni, sebab dapat berjimat dan juga bercuti, walaupun dengan bajet yang kecil.

Dayang Bay Serviced Apartment & Resort


Jika anda plan datang bercuti bersama dengan family, di sini adalah tempatnya. Sebabnya Dayang Bay Serviced Apartment And Resort ni memang menyediakan apartment yang luas bagi anda yang ingin berkunjung ke Langkawi bersama keluarga. Bukan sahaja apartment yang besar, bahkan swimming pool yang tersedia juga sangat luas .Yang bestnya swimming pool ada yang dikhaskan untuk kaum hawa dan kanak-kanak. Apartment di Dayang Bay ni juga mempunyai ruang dapur dan complete pantry untuk keluarga yang menginap. Pemandangan dari arah balkoni apartment ini juga sangat menarik, kerana ianya berlatar belakangkan swimming pool dan juga bayu laut yang menyegarkan.

Ombak Villa


Ombak Villa Langkawi terletak hanya 3 km atau kira-kira 5 minit pemanduan dari Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi dan Mahsuri Pusat Pameran Antarabangsa. Apa yang menariknya disini mereka menawarkan pemandangan yang luar biasa dari Laut Andaman dan Gunung Mat Chinchang. Villa ini juga menggabungkan konsep seni bina Melayu tradisional dengan reka bentuk dalaman moden kontemporari, ianya menyerlahkan lagi keunikan Ombak Villa ni. Bukan itu sahaja, pengunjung boleh memilih sama ada untuk tinggal di Suite Ombak, Seroja Suite atau Villa Seri Kasturi. Yang paling penting ianya sangat la luas, bahkan setiap villa mempunyai beranda peribadi yang menghadap ke Laut Andaman. Antara fasiliti lain yang disediakan buat pengunjung seperti swimming pool, gym, bilik mesyuarat dan dewan bankuet. Pelbagai aktiviti darat dan laut boleh diuruskan mengikut permintaan pengunjung. Semua dalam satu, resort antarabangsa yang terulung ini menawarkan percutian yang tenang dan pengalaman percutian yang tidak dapat dilupakan.

Terdapat pelbagai lagi tempat penginapan yang menarik untuk dikunjungi di Langkawi dan kesemua Langkawi Hotel mempunyai keunikannya yang tersendiri.Jadi, saya berharap korang dapat bercuti di Langkawi dan mencipta kenangan terindah di sana bersama yang tersayang ! Macam mana? Boleh la merancang percutian dari sekarang dan sempat lagi ni kalau nak menabung kalau masih tidak cukup bajet kan. Pastikan Langkawi sebagai salah satu destinasi percutian anda tau ! Selamat bercuti !


0 Comments:

Post a Comment

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)