Monday, May 27, 2013

Pengalaman babywearing guna baby carrier Anakku @ Setia Alam City Mall

Masa my Nuha dulu, saya tak ber'babywearing' sangat sebab lenguh belakang. My Nuha dulu bam bam saiznya. Ada beberapa kali ajer saya ber'babywearing' kan my Nuha. Dulu saya guna carrier yang dapat free khazanah makcik saya . Entah la jenama apa. Jap nak korek gambar lama :p


 Lepas tu, sampai sudah my hubby ber'babywearing' my Nuha dulu :p

Babywearing is the practice of wearing or carrying a baby in a sling or in another form of carrier - source
Bila sudah melahirkan my Nayla, saya korek-korek kotak bawah katil , tak jumpa mana saya campak carrier masa My Nuha dulu. So masa ekspo baby hari tu, saya memang survey la nak beli baby carrier yang baru dan ternampak yang bawah ni.Bila pergi booth2 lain, harga semua tak munasabah, padahal nak pakai kejap ajer, so pergi balik kat booth Anakku dan beli ajer carrier ni.


Baby Carrier Anakku RM 47.50. Harga asal RM 60 ++
{ ulang tayang : entry hari tu }

Best pasal carrier ni sebab senang nak pakai dan tak lenguh belakang. Mungkin sebab saiz my Nayla tidak sebam bam my Nuha dulu agaknya. Carrier ni boleh pakai baby menghala muka ke depan jugak tapi sebab kepala my Nayla masih tak stabil sangat lagi, saya pakai dia mengadap saya dulu.Masa dah stabil kepala my Nayla nanti, mungkin dah tak larat nak carry dia dah , kita pass kat my hubby pulak :p hahaha. keji.

Masa ni my Nayla dah tertidur dalam carrier.
 Suka dia bila saya carry dia. Senyap ajer tak berbunyi sampai tertidur-tidur.


Layankan ajer my Nuha posing tiru mannequin tu :p


Kitorang pergi H&M belikan rantai kunci yang Long saya kirim [ tengok sini ]

Korang ada pengalaman ber' babywearing' ?


My Nuha & Nayla | Aku Bukan Chef

11 Comments:

  1. kedua dua anak saya dulu, mmg saya yg ber-baby wearing :)

    Baby carrier ni, mmg awak kena beli yg mahal...so that material nya akan support tulang belakang kita( tak sakit pinggang), dan selesa pada baby. Saya guna brand Fisher Price.

    ReplyDelete
  2. Masa anak sedara akak yg no.4 kecik dulu, ada gak akak beli carrier Anakku TAPI budak tu tak maunya duduk dalam tu, dia keriau habes2an, hampir hilang pendengaran akak dibuatnya. Kensel. Dah sedekahkan benda tu kat orang. Akak memang suka benda tu, rasa sangat praktikal, sebab tu beli. Tapi..huhuuu..

    ReplyDelete
  3. Anak-anak kakak dulu semua kakak guna macam yg gambar pertama/kedua tu. Dulu mana ada yg canggih-manggih. Senang guna ni.. sebab dua-dua tangan kita bebas anak pun selesa..

    ReplyDelete
  4. wah mesti la ada
    rindunya nak berbaby wearung nie
    ena ada pakai 2 jenis
    1 mcm yg eliss pki lg satu jenis sling
    mmg best

    ReplyDelete
  5. serius memang tidak pernah pakai sebab rasa diri ini macam kecik sahaja. selalunya hubby yg pakai (sampai sakit pinggang dia. maklumlah baby saya semuanya besar.)

    ReplyDelete
  6. tak reti nak guna bendealah nih.. selalunye abang yang guna.. kalo Raa, memang raa dukung jer senang.. ahaks.. tak pon letak dalam stroler~

    ReplyDelete
  7. dulu mak saya pun guna nih jugak

    ReplyDelete
  8. Saya tak babywearing hihu
    Hubby amik tugas tu time nayli dulu

    ReplyDelete
  9. dari anak first sampai no 3 skrg, pakai babywearing yg kakak ipar yg hadiahkan. Ada jugak beli ring sling tp rasa tak pandai pulak nak guna bila kena tarik2 kain nak betulkan ikut keselesaan. Knur pun selalu suruh hubby yg pakai. masa anak2 sblm umur 6 bln je pakai babywearing. hehe

    ReplyDelete
  10. teringin juga nak berbaywearing masa my son dalam 4 bulan. Tapi dia reject. Lama saya study pasal baby wearing time tu, curious kenapa ada yang mahal dan murah. Memang betul kata daddy ziyyad. Yang mahal pasti ada kelebihannya. Saya dah pernah cuba yang murah dan mahal.. Saya suka jenis soft structure carrier (ssc), tak sakit belakang.
    First masa search info babywearing ni, terjumpa blog ni..
    http://zairidanfifi.blogspot.com/2012/07/jom-cerite-tentang-baby-wearing.html

    ReplyDelete
  11. aku ada gak .. pureen punya jer ... tapi tak guna sangat ...

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)