Thursday, February 07, 2013

Due date bersalin tapi dah cucuk sebulan

Itulah kuasa Allah. Kita yang merancang tapi yang menentukannya adalah Dia :) 5/2 lepas sepatutnya adalah due date bersalin saya tapi hari tu dah kena bawak my Nayla pergi cucuk dia sebulan. Kuar pukul 8 lebih, kul 11 lebih baru dapat balik rumah.Standard klinik gomen la .Bad news, darah tinggi saya masih lagi tinggi dan kena continue makan ubat dan harapnya ianya adalah darah tinggi masa mengandung. Selepas 42 hari doktor cakap, kalau darah saya masih tinggi, maknanya saya adalah pesakit darah tinggi secara official. huhuhu. Nauzubillahiminzalik.Good news nya dalah berat badan saya sudah 71.5 kg. hahaha :p Last sebelum bersalin adalah 82 kg. Terima kasih to bfeeding dan pantang makan dengan izin Nya :)



My Nayla @ 30 hari. Berat turun balik jadi 2.106 kg Bila la nak besar dik ! huhuhu


Alhamdulillah, my Nayla tak demam cucuk sebulan seperti yang nurse cakap dan ingat ibu bapa sekalian, jangan taruk apa-apa pada tempat cucuk untuk elak vaksin yang baru tu tak berkesan, maknanya sia-sia dapat sakit jer baby kita tu. Dulu-dulu tak tahu, letak jugak viks kat tempat cucuk tu. Terima kasih kepada Azlina dan Zawani , nurse merangkap kawan sekolah dulu yang memudahkan urusan di klinik hari tu :)

p/s:

Mulai minggu ni nurse akan datang melawat 2 kali seminggu untuk check bp saya Harap-harap darah saya turun ! Doakan yer kawan-kawan !

9 Comments:

  1. alahai...2.1kg jer.....bila nak besar ni...susu main2 eh?susu banyak sikit

    ReplyDelete
  2. ko stress jaga budak kot?!
    maksud aku kepenatan..
    take care dear..
    huhuuh
    waktu berpantang adelah best sbb berat turun tpi boring sbb bnyk nau benda takleh buat!

    ReplyDelete
  3. akk bersalin anak ke-5 aritu pun cepat sebulan. i/o 14/3 bersalin 14/2. insyaALLAH next week setahun sudah anak dara kecik tuh... dia keluar cuma 2.8kg, pas sebulan 3.3kg. ibunya turun 10kg pas bersalin jadik 58kg... hukhuk... tapi skang nih, ya ALLAH.... semangat betul.... pantang jumpa makanan...

    ReplyDelete
  4. jangan stress2 eliss. harap high blood ko tu ok nanti.
    aku paham perasaannya klu berpantang di kg, lagilah tanpa cik abang disisi. camna2 pun cik abang sahaja yg memahami isteri kan.

    aku pun ada kawan2 sekolah dulu jadi nurse di klinik kesihatan kg.

    nurse mmg ada ckp, cucuk2 sekarang ni mmg kurang dlm menyebabkan baby demam.

    take care eliss.

    ReplyDelete
  5. harap lepas nih berat budak comel tuh naik yer...amin...

    ReplyDelete
  6. harap2 darah Eliss turun balik pd normal dan berat Nayli akan naik.

    ReplyDelete
  7. jgn stress2. kwl pemakanan.

    i wish u the very best of health.

    ReplyDelete
  8. Sweet la baby. Takpa, nanti minum susu lagi dan lagi dan lagi, in syaa Allah berat dia akan bertambah. Tapi jangan terlebih berat macam auntie Dinas sudahla, hehehe..

    ReplyDelete
  9. ala cutenye baby takpe breastfeed bebanyak nanti berisi la baby. Eliss kalau darah tinggi try minum jus peria katak. pahit la. kalau ada habbatussauda pun elok. kena jaga makan tau. bp tinggi bahaya. and jgn stress kena cukup tido

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)