Wednesday, July 27, 2011

Tingkatkan Susu Badan Untuk Persediaan Puasa ? | Advertorial @ Elissmie

Aku tahu ramai yang baca blog aku dalam golongan Mommy dan bagi golongan lain, boleh teruskan pembacaan untuk persedian akan datang kan :)  Hari ni aku nak berkongsi dengan korang macam mana nak hasilkan susu badan dengan banyak, nak-nak Ramadhan makin tiba ni kan. Bagi yang fully breastfeed mesti ini menjadi suatu kerisauan kot-kot tidak cukup pulak bekalan susu pada bulan Ramadhan nanti. Namun, Allah tidak zalim, dan telah memberi kelonggaran pada yang menyusukan untuk tidak berpuasa kan.Tapi tak boleh la suka-suka tak nak puasa tau !

Daripada Anas bin Malik Al-Ka’bi, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: “Sesungguhnya Allah SWT telah meringankan bagi musafir dalam ibadat puasa dan separuh dari solat dan bagi wanita hamil dan menyusui (ia meringankan) puasa”.

Sekiranya ibu berbuka puasa kerana takut susunya akan berkurangan dan membahayakan anaknya, maka wajib bagi ibu untuk qadha’ puasanya dan dikenakan fidyah iaitu bersedekah satu cupak dari makanan asasi bagi hari yang dia berbuka. credit to : here

Tapi ni nak bagi tahu satu Rahsia dimana korang boleh berpuasa dengan bertenaga dan pengeluaran susu badan tidak berkurangan. Apa dia ? Ni hah, suplemen dari  Shaklee dari Kedai Triple-S . Jom pakat terjah hari ni jugak, agar Ibadah puasa di bulan Ramadhan yang datang cuma sekali setahun tu dapat dilakukan dengan sempurna :)





* Lengkap dengan Protein (Natural Soy), 8 kumpulan vitamin B, Kalsium-Magnesium dengan Vitamin D, Multivitamin dengan Zat Besi, 500mg Vitamin C serta Alfalfa (milk booster semulajadi yang digunakan sejak dahulu kala lagi) *

Tak percaya?. Korang boleh baca testimonial dibawah :



Antara teknik yang boleh diamalkan bersama Suplemen dari Shaklee :-


1) Supply Vs Demand - Lebih kerap kita melakukan pengosongan susu, lebih banyak signal demand di hasilkan..lebih banyak susu akan diproduce. INI WAJIB DIPATUHI.

2) Pemakanan Seimbang – Makan jangan di sekat-sekat, tetapi janganlah sampai melaupau pula kan.. ambil megikut piramid makanan dan memenuhi keperluan seorang ibu yang breastfeed. Pengambilan Suplemen SHAKLEE, membantu memperbaiki kesihatan ibu dari dalam. Tubuh yang sihat, pasti membantu melancarkan penghasilan susu. AIR – Perlu minum banyak, tiada alasan dalam pantang tidak boleh minum banyak air!

3) Doa, Doa dan Doa… Pintu Rezeki dipegang Allah SWT.. dan jangan lupa ISTIQAMAH..

credit : here

Doa membanyakkan susu ibu:


Untuk dapatkan harga istimewa, sila sms atau email kepada lydzar@gmail.com, 
call/sms 012-3103787



PROMOSI SEHINGGA 31 JULAI - RM120 ONLY!! FREE POSTAGE!
Klik sini untuk keterangan lanjut.

Senarai harga barangan Shaklee ---> klik sini


Borang pesanan --> Klik sini

Peringatan : Harap maklum bahawa semua tawaran dan pakej Shaklee hanya boleh di dapati secara EKSKLUSIF dari Lydzar dan jaringan Euphoria GBS. Ia TIDAK di tawarkan/ di jual / di sediakan oleh mana-mana cawangan Shaklee.


until 27/1/2012

Kalo nak lebih mudah, korang boleh klik pada banner diseidebar seperti kat atas ni jugak :)

Kedai Triple-S adalah Advertiser di elissmie.com Tempoh pengiklanannya adalah selama enam bulan di  Elissmie.Com dan berharap dia berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan dan mendapat hits yang baik dari belog aku ni :) 
p/s:

Ada tak sesiapa berminat nak mengiklankan diri, blog peribadi  atau blog bisnes serendah  
RM 3/Sebulan dengan belog aku disidebar ? Terendah dipasaran. Tak dapat kat belog lain punya . Tiada Banner? Boleh aku designkan  sekali siap animation seperti contoh kat sini .

3 Comments:

  1. thanks eliss..u did well with the writing :)
    nnt nk breastfeed anak kedua, boleh la beli barangan dari kedai Triple-S yer :)

    ReplyDelete
  2. aku mmg amik supplement shaklee ni cuma yg soy protein tu jer belum try

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)