Monday, April 18, 2016

Macam mana nak BERJAYA KURUS dengan Leptos dan Qufast?

Kalau tips nak kurus memang cepat jer klik laju-laju kan? Kita kurus bukan untuk cantik sahaja tapi untuk elak dari penyakit pun satu hal jugak.Nak buat ibadah pun senang malah amanah kita terhadap tubuh badan kita. Tapi kalau nak BERJAYA KURUS memang kena ada ilmu juga. Telan lah berbotol-botol ubat kurus Leptos dan Qufast pun , kalau tak tahu teknik dan cara mereput lah kat situ gemuk. Lariksss..

Macam mana nak  BERJAYA KURUS dengan Leptos dan Qufast?  

1. Tetapkan target, berapa kilogram yang korang mahu turun ? Benda pertama yang wajib ada mestilah mesin penimbang . Timbang dulu berat terkini korang. Contohnya berat korang 90  KG. Target untuk korang nak mestilah berat yang ideal kan iaitu BMI yang normal. 




Berat Asal..


Berat Idaman..

Total kilogram yang ingin dikurangkan : 27 KG


2. Banyak minum air kosong ( 0 Kalori kot) Kalau jenisbercinta nak minum air masak, boleh cuba air detox ni ( Lemon + Pudina) .Rasa masam-masam mint gitu la..Satu bekas ni 500 ml tapi bila masuk bahan-bahan ni separuh jer lah airnya iaitu 250ml..So saya kena minum 12 kali botol tupperware ni iaitu 3 liter sehari.  Jangan minum air berlebihan pulak http://kevinzahri.com/health-fitness/kesan-minum-air-berlebihan

Kiraan air yang diperlukan : Berat / 25 KG ( teknik 1)


Berat darabkan dengan 40  + 50  ( teknik 2) 


3. Belajar kira KALORI . Sebenarnya ada banyak jenis diet yang korang boleh guna tapi saya rasa Diet Kalori yang paling efektif untuk rakyat Malaysia yang suka makan nasi ni. So korang kena tahu nilai kalori makanan yang korang makan. 



Macam mana  kiraan untuk turun berat badan target 1 KG seminggu dengan LEPTOS dan QUFAST? 

Untuk turun 1 KG = 7700 kalori perlu dinyahkan seminggu bersamaan 1100 kcal sehari

Kenapa cuma sekilogram seminggu? Korang nak bina lemak berpuluh-puluh tahun, takkan dalam sekelip mata korang nak turun berat yang korang simpan tu, memang tidak mustahil tapi dengan cara yang tidak sihat.

Turun berat 0-1kg / 1 minggu = lebih 50% hilang adalah lemak* (Untung)
Turun berat 1kg / 1 minggu = 50% lemak, 50% otot
Turun berat lebih 1kg / 1 minggu = lebih 50% hilang adalah otot (Rugi)


BMR = Basal Metabolic Rate

DCR = Purata Kalori Yang Diperlukan Sehari 

*Jika melalui pemakanan sahaja tanpa senaman setiap hari kita hanya boleh makan sebanyak :
= 1885 - 1100
= 785 kcal dan ianya rendah dari BMR dan adalah tidak elok dan merendahkan metabolisma tubuh
diet ini memang susah.



*Jika Dengan Qufast / Leptos kadar aktiviti ibarat bersenam setiap hari  :

Cadangan mengikut kesesuaian korang.

Diet 100 kcal +  1000 kcal  ( 10 bji Qufast/ Leptos sehari) = 1100Kcal  

Diet 110 kcal +  900 kcal  ( 9 bji Qufast/ Leptos sehari) = 1100Kcal  

Diet 500 kcal +  600 kcal  ( 6 bji Qufast/ Leptos sehari) = 1100Kcal  

Diet 800 kcal  + 300 kcal (3 biji  Qufast/ Leptos sehari )  = 1100Kcal 

Diet 500 kcal  + 600 kcal (6 biji  Qufast/ Leptos sehari )  = 1100Kcal 

Diet 500 kcal + senaman 500 kcal + 100 kcal (1 biji  Qufast/ Leptos sehari )  = 1100Kcal 

Maknanya korang boleh makan : DCR - Diet 

So korang hanya boleh makan kurang dari jumlah DCR - Diet   . Seeloknya rekod makanan yang korang ambil setiap hari. 

2710 - 100 = Tidak lebih 2610 kcal yang boleh dimakan sehari  (tidak rendah dari BMR) 

2710 - 110 = Tidak lebih 2600 kcal yang boleh dimakan sehari  (tidak rendah dari BMR) 

2710 - 800 =  Tidak lebih 1910 kcal yang boleh dimakan sehari (tidak rendah dari BMR) 

2710-500 =  Tidak lebih 2210 kcal yang boleh dimakan sehari (tidak rendah dari BMR) 


Kalau mengikut kiraan ini, dalam masa lebih kurang 6 bulan lebih akan mencapat target 63 KG iaitu pengurangan sebanyak 27 KG . 



Lepas mendapat berat idaman  jangan makan melebihi purata kalori yang korang diperlukan pulak atau nak makan lebih kena tambah senaman lah pulak yer :) 


3. Apa itu Qufast dan Leptos ? 

1.  Macam mana bentuk dan rasa dia?
Ia berbentuk tablet untuk dikunyah. Rasanya masam-masam limau nipis dan sangat sedap untuk dikunyah.

2.  Cara Pengambilan?

Kunyah jer. Pastu minum air.
Kunyah sebelum makan di sesi waktu makan yang berlebihan
Minimum 3 biji sehari sekali kunyah.
Maksimum 10 biji sehari. 

3.     Berapa lama tahan sebotol?

1 botol ada 90 biji. Untuk pengurangan berat badan biasa, 3 biji sehari. So tahan sebulan untuk 1 botol Leptos/Qufast.

4.     Berapakah umur yang ditetapkan untuk pengambilan?
12 tahun ke atas atas ketahanan badan seseorang.

5.     Boleh tak diambil bersama produk lain?
Memang tiada masalah dengan ubat lain. Biasanya pengambilan produk lain atau ubat hospital jarakkan pengambilan selama 2 jam. Lagipun ia dari bahan-bahan natural dan tidak memudaratkan.

6.     Ibu menyusu boleh ambil tak?
Boleh dan tidak mengeringkan susu. Kandungan Leptos/Qufast adalah semulajadi, no additiveis added.

7.     Wanita mengandung boleh ambil Leptos?
Tidak disarankan.Bersabarlah. Ambil semasa pantang nanti.

8. Boleh tak ambil Leptos waktu datang bulan?
Boleh. Tiada masalah.

9. Bilakah saya dapat melihat kesannya?

Ia berbeza bagi setiap individu bergantung kepada faktor umur, pemakanan dan juga tahap metabolism seseorang. Mengikut testimoni kami, kesan penurunan dapat dilihat dalam masa 7-10 hari. Sebotol Leptos boleh target 2 -5 kg penurunan berat badan bergantung pada berat dan jenis kegemukan seseorang.

10. Adakah terdapat kesan sampingan?

Tiada sebarang kesan sampingan yang memudaratkan.
Cepat kenyang
Lambat lapar
Berpeluh sebab bakar kalori dlm badan
Tingkatkan metabolisma
Dalam masa 3-4 hari pertama anda akan membuang dan bila basuh akan rasa kesan minyak lemak yang dibuang. Hasil buangan kemungkinan berwarna hijau hasil dari pembersihan usus dan klorofil yang mencuci usus.Ada juga yang tiada kesan ini.Bergantung kepada individu. Tetapi ia akan normal setelah proses pembersihan berlaku. Disarankan minum air yang mencukupi.Mengikut testimoni setakat ini tiada pening atau cirit birit berlaku. Ia adalah pelawasan normal sahaja.

11. Adakah perlu diambil secara berterusan?

Leptos/Qufast iniadalah produk cairan dan penyingkiran lemak. Sekiranya telah mencapai berat idea atau ukur lilit ideal (sebab produk ni akan fitkan badan juga), anda boleh BERHENTI bila-bila masa. Kita juga tidak mahu anda bergantung kepada produk sampai bila-bila.Tapi jika serasi dan nak teruskan sebagai supplement harian pun boleh bagi mengekalkan berat badan.

Leptos/Qufast berfungsi sebagai pembakar lemak  dengan kandungan L-Carnitine didalam nya. Ia tidak berada kekal di dalam badan. Jadi, sekiranya anda dah mencapai berat badan ideal tetapi anda terus makan makanan menambah lemak dan tiada bahan pembakar lemak di dalam badan andakegemukan akan berlaku juga. Kalori masuk sahaja tapi tak bakar lama kelaman agak gemuk .Cuma tiada proses compress lemak  dengan Leptos/Qufast. Efek berhenti dan naik berganda itu tak akan terjadi. Lagipun bila perut mengecil, usus bersi dan nafsu makan anda dapat diatasi dan anda boleh menjalankan kehidupan secara sihat.


12. Pesakit kencinmanis/darah tinggi boleh ambil tak?

Boleh dan sangat digalakkan. Sebab Leptos/Qufast mempunyai 0 kalori (ZERO). Tidak memudaratkan pesakit kencing manis dan juga darah tinggi.

Tambahan Guarana dalam Qufast dapat merendahkan kolesterol dan asid lemak. Guarana boleh menguatkan dinding saluran darah, menghalang antherosclerosis, membersihkan ketumpatan darah, membaiki tekanan darah, mengimbangkan glukosa dan mencegahkan penyakti kencing manis. Pengimbangan glukosa sgt bagus untuk pesakit kencing manis

Bagi Qufast pula… percentage kandungan Guarana lebih di dalamnya berbanding Leptos. Ia bagus untuk kesihatan dan tenaga Lelaki. Jika dimakan pada waktu malam, ia dapat menguatkan nafsu seks.

13. Pengidap KANSER boleh ambil Leptos/Qufast?
Boleh.

14. Pesakit apa yang tak boleh ambil?
Jantung.L-Carnitine adalah pembakar lemak dan akan membuatkan jantung kita berdegup kencang dan mengepam  dengan lebih pantas untuk proses pembakaran lemak. Pesakit Jantung tidak disarankan kerana proses ini mungkin akan memudaratkan mereka.

15. Pesakit gastrik boleh ambil?
Boleh. Tapi ambil selepas waktu makan dan ambil pada waktu makan tengah hari atau makan malam. Elak ambil pagi.

16. Bagaimana Leptos/Qufast bertindak?
Anda boleh rujukkepada khasiat setiap bahan di soalan No 1.

17. Dimanakah tempat simpanan yang paling sesuai untuk ETC?
Di suhu bilik.

18. Siapakah pengeluar produk Eliss?

Produk ELISS dikeluarkan dan di pasarkan oleh Excellent Commerce Enterprise sebuah syarikat dari Ampang, Selangor yang sudah beroperasi selama 9 tahun dan berpengalaman selama 3 tahun dalam jualan produk kesihatan dan kecantikkan. Dimiliki oleh Melayu bumiputera. Syarikat ini amat mementingkan produk yang berkualiti, suci dan berkesan. Bukan sahaja keuntungan yang di cari, juga keberkatan dalam perniagaan.

Testimoni Qufast dan Leptos







Macam mana nak buat pembelian Qufast dan Leptos ni ?

Boleh berhubung terus dengan Kak Jeng

Whatsapp 0122052091

atau boleh membuat pembelian secara dalam talian
 



http://secretofviruspadu.shoppy.my/


* This is sticky note advertorial entry. Sila skroll kebawah untuk entry yang terbaru  :) Advertise here? 

p/s:

Ada tak sesiapa berminat nak mengiklankan blog peribadi  atau blog bisnes serendah RM 50 setahun disidebar ? Terendah dipasaran. Tak dapat kat belog lain punya . 
Kalau beriklan  setahun keatas, korang akan dapat satu write ups yang bernilai RM100 secara PERCUMA.
Tiada Banner? Boleh saya designkan  sekali siap animation seperti contoh kat sini atau sidebar.

kalkulator kalori - http://sususejat.com/cal/cal-web.htm#featured
sumber rujukan - http://sususejat.com/bacaan-wajib/ringkasan-diet/kira BMI - http://www.malaysiatercinta.com/2015/05/kalkulator-dan-formula-bmi-body-mass.html


14 Comments:

  1. Menariks.... memang banyak KG nak kena dikurangkan ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..ai pun.. jom la sama2 kurus cantik dan sihat gitewhh

      Delete
  2. owhhh...boleh x bg tips mcm nak cekal kan hati utk istiqomah dlm berdiet?
    hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. fikir untuk kesihatan kot.. hehehe.. tapi ai pun x istiqomah acaner

      Delete
  3. mau kurus mau kurus mau kurussss

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.sabar2..nanti kurus la tewhh..

      Delete
  4. Replies
    1. 1 btl rm180
      2 btl rm300 (diskaun rm60)

      Delete
  5. Mula saya ambil leptos 2btl tapi berat badan tetap sama 70kg. Sekarang saya beli 4btl dan cuba lagi. Sudah hampir sebotol tapi tetap sama. Usia 52thn. Adakah kerana kurang minum air?

    ReplyDelete
  6. makan leptos bleh menjadikan seseorang agresif tak saya lihat isteri saya jadi agresif melawan dan garang bila tidak mengambil leptos jadi lesu ...bleh bagi pencerahan sikit

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)