Tuesday, December 02, 2014

Ujian Pengesanan Tahun 1 Sekolah Kebangsaan

Ini kisah 2 minggu lepas. Sebulan sebelum tu dapat surat dari sekolah , ( sampul surat yang disertakan masa buat pengesahan sekolah hari tu ) Macam biasalah kan, anak nak amik exam , mak lah yang paling nervous sekali. My hubby siap amik cuti lagi nak sokongan moral kat my Nuha.Ujian pengesanan Tahun 1 ni katanya akan menentukan kelas bila masuk Tahun 1 nanti. Senang pihak sekolah bagi perhatian katanya kalau dah tahu kat mana kelemahan pelajar tu.
Lepas register nama, my Nuha kena beratur dalam kelas sementara dan akan dibawa ke kelas untuk menduduki ujian. Alhamdulillah, my Nuha nampak ok jer even ada jugak budak yang menangis. Masa diorang tengah ujian, ibu bapa pulak menanti di dewan mendengar taklimat untuk ibu bapa berkenaan sekolah , PIBG dan peraturan sekolah. 

Jom la layan gambar masa hari kejadian :)

My Nuha. Good luck sayang !


Adik pun kena paksa bangun dan mandi awal :)

My princess :) 

My Nuha duduk dalam barisan kelas sementara menunggu dibawa ke kelas untuk ujian. 

My Nayla pun sibuk jugak sekali nak beratur dengan kakak . Kemain seronok dia.

Ibu bapa yang hadir

Guru besar menunggu untuk bagi taklimat

My Nuha dibawa ke kelas untuk ujian

Adik dengar taklimat yer..

My Nayla ni pantang orang puji dia cantik. Terus nak pergi dekat. Siap amik gambar lagi. 


Keluar jer kelas, my Nuha cakap lapar.Pagi tu dia tak makan sangat masa breakfast. Terus bawa ke kantin sekolah yang memang dibuka untuk hari tu. Ini harga makanan kat sekolah my Nuha. Rasanya RM5 untuk sesi pagi cukup kalau dia tak beli merapu-rapu. Nasi dan Mee RM1 jer semua.Air pun RM1. Kuih dari 20 ¢ - RM 1. 


Korang bagi anak korang belanja sekolah berapa ringgit ? 

p/s;
Pasal ujian pengesanan tu my nuha cakap soalan dia ada bahasa melayu, matematik dan bahasa inggeris.Bahasa inggeris katanya kena tulis perkataan berpandukan gambar dalam kelas. Yang dia ingat eraser jer katanya.hahaha. Yang matematik dan bahasa melayu dia jawab semua.Tak per lah nak, baru nak masuk tahun 1. Nanti belajar rajin-rajin. 


2 Comments:

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)