Thursday, December 12, 2013

Bil Cukai Taksiran 1/2014 MPK , Durian dan Durian Crepe

Entry rojak hari ni. Semalam cuti terus wordless se wordless nya .Korang dah terima ker Bil Cukai Taksiran 1/2014 MPK ( Majlis Perbandaran Klang) ? Saya dah bayar pun. Bayar lambat-lambatkan kena tambah RM20 pulak kan. So bayar cepat-cepat sebelum 28/2/2014 . So kena bayar RM270.80. Jangan tertunggak pulak. Kang pengsan nak membayarnya macam saya baru-baru ni.Bil baru ni dah nama my hubby.


Saya bayar melalui Bank Islam secara online. Bil cukai taksiran 1/2014 yang baru ni ada no akaun baru dan lama. Bila call bahagian cukai taksiran katanya ada sesetengah bank dah accept no akaun harta yang baru tapi bank islam belum lagi. So bagi yang membuat pembayaran online melalui bank islam boleh guna no akaun harta yang lama. Nak boleh ke menjawab pertanyaan saya ni, line saya dipass dari satu bahagian ke satu bahagian. Call yang no bebas cukai tu lagi tak membantu, no yang salah dibaginya. Ofiz mana-mana ntah bukan MPK. Sabar jer lah. 

Jadual kempen bayaran cukai taksiran pun dah keluar ni kat portal mpk :http://www.mpklang.gov.my . Semoga bila bayar cukai ni berbaloi untuk baiki jalan-jalan berlubang dan lampu jalan yang tak menyala tu. Hari tu dah terbang dekat RM500 sebab tukar tayar dan baiki rim yang bengkok sebab langgar lubang...


Skang ni dah musim durian kan ? Kat area rumah saya dah naik gerai-gerai durian. Lalu tepi jalan pun bau durian masuk dalam kereta. Harus menggoda kan ? 

Ni sabtu lepas. Hubby balik dari kerja bawak balik durian. Yang ni musang king. Berapa ulas jer sebiji durian. Isi tebal dan kuning. 

Yang ni D24 dan musang king makan sekali ngan my Nuha pulak si hantu durian. Rupanya my Nayla pun sama. Suka makan durian jugak.


Durian crepe. Sinonim sangat dengan musim durian kan. Rindu pada Durian Crepe Irma. Apa khabar di London? Yang ni beli dengan ofiz mate RM10.


2 Comments:

  1. Rasanye tak bayar lagi.. hehehe. nanti nak cek balik.

    sedapnye duriannnnnnn!
    musang king tu yang tak menahan tuh~

    ReplyDelete
  2. Saya pun dah terima...bayar bulan Jan 2014 nanti....sekarang nak salur duit ke jalan jalan...hahahaha

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)