Wednesday, June 09, 2010

Pulau Pangkor Day 2

Percutian ke Pulau Pangkor disambung semula setelah bercuti beberapa hari sebab balik Terengganu.Berjalan saja aku macam tadak kerja.huhuhu.Padahal banyak gilos kerja kat ofiz ni.

Hari kedua, dimulakan breakfast yang disediakan oleh pihak resort.Kena tambah RM 6 sekepala sebab hanya 2 kepala ajer satu chalet dalam pakej tu yang disediakan brekfast.




Venue : Restoren Tok Sidang
Menu Breakfast: Nasi Lemak + Mihun Goreng + Teh Tarik

Lepas ajer breakfast, apa lagi, kita mandi dulu! Kalo muka tak nak kasi hangus, harus lah pakai sunblock!Aku rembat kak ipar aku punya ajer.hehehehe.


 pic credit to : here


Masa kitorang syok mandi,Long dan Ngah aku pergi pasar untuk carik bahan untuk buat BBQ malam hari. Motosikal pun boleh disewa kat sini.RM 15/ sehari.Lepas tu baru diorang berdua datang meramaikan majlis.Tengah hari pulak, kami masak simple-simple dan makan dalam challet ajer.Penat mandi laut, mesti syok makan walaupun makanan tak seberapa.




  vrooooooooooomm!!!

 Tengah hari tu jugak, aku dan my hubby ditugaskan untuk mencari lauk tambahan untuk anak-anak.Merempit dalam Pulau Pangkor lah. Kat sini, aku nampak ramai ajer yang selamba tak pakai helmet.hehehe.Biasa yang pakai helmet tu , pelancong lah.Kami lah tu..Vrooooooooom! My nuha siap nanges tak nak naik motor tapi bila dah jalan baru ok, siap tangan macam titanic lagi sebab hembusan angin pulau yang menyamankan! [ayat kasi gegar!!]


Menu Lunch : Nasi Putih + Ikan Singgang + Sambal Sotong + Ulam -ulaman
Venue : Family Challet 7

Malam hari, Ngah dan my hubby ditugaskan untuk membakar udang, ikan dan sotong. Untuk BBQ, pihak resort kenakan bayaran RM 15(tak silap lah, lupa plak) untuk arang dan tempat bakar tu. Aku pulak, masak nasi goreng yang simple tapi lazat (hahahaha) menggunakan rice cooker ajer. hebat bukan?



Menu Dinner : BBQ udang, sotong dan ikan pari + Nasi Goreng
Venue : Family Challet 7



p/s:

Kat Pulau Pangkor, kalo nak save budget especially yang datang ramai macam family aku ni, adalah masak sendiri! Lauk fresh memang murah tapi kena cepat lah pergi pasar!


AkulahBathroomBlogger | My Nuha | My Hubby | Watermark For Free
 
1st Makhluk Tuhan Paling Sexy Komen Semalam:

6 Comments:

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)