Friday, November 13, 2009

Spek mata wanita (Hanya untuk tatapan kaum wanita)

Korang doakan laa, rumah semalam btol-btol rumah aku..hahahaha..mana tau kot2 menang cabutan bertuah ker kan?kan? kan? hahaha..tambah-tambah hari jumaat yang mulia ni kan....Amin...


Warning : Hari ni nak citer pasal hal-hal dalam poket kaum perempuan...Kalo korang rasa korang perempuan, korang baca seterusnya...tapi kalo korang degil jugak, korang baca jer laa...  aku tak bertanggungjawab ok...atau menyebabkan muka bertukar menjadi merah :P






pic credit to : here


p/s: dulu aku tak main bra lain...dari jenama ini sajer..tapi sejak dah pegang duit sendiri ni, berkira plak..dulu ma aku yang selalu belikan...bukan nak cerita psal jenama ni.. :p dulu mak aku kata, company ni amik balik bra yang sudah dipakai dan bleh ditukar dengan baru dengan harga yang rendah sket tak silap..rasanya diorang nak buat kajian kot pasal tahap kelasakan bra diorang tu pasal [wtf] harganya tapi sedap dipakai :P seriyer bes..lima nam puluh , x sedap jugak mau kena pelangkung kan?


Aku yakin, rata-rata lepas dah tak menyusu anak , pasti ada antara kaum suami cakap kat korang

' eh you punya dah kendur laa..dah longlai la :p  dulu kemain kan montoknya'...hahahaha..

Tapi korang tahu dak tips2 untuk mengembalikan kemontokan payudara anda tu..Ni aku terjumpa info nya kat sini

 

1. Hal pertama yang dapat dilakukan untuk mencegah bentuk payudara berubah adalah dengan mengatur posisi tidur. Jangan membiasakan diri tidur tertangkup, kerana tubuh akan menekan payudara selama berjam-jam di atas tilam. Lebih baik tidurlah telentang atau miring.

2. Oleskan secara teratur kondisioner yang mengandung pelembab, seperti shea butter atau minyak vitamin E, untuk menjaga kekenyalan atau elasti kulit payudara. Krim ini akan meresap sempurna ke dalam kulit, membantu memelihara penampilan payudara yang tetap muda. Meskipun kulit Anda sensitif, Anda tetap dapat menggunakannya.

3. Ingin mencuba ramuan yang lain? Campurkan satu senduk teh minyak vitamin E (pecahkan kapsul vitamin E untuk mendapatkannya) dengan satu senduk makan yogurt dan sebutir telur. Gunakan ramuan ini untuk memijat payudara dengan gerakan memutar, lalu kenakan bra selama sekitar 20 menit. Setelah itu, bilas dengan air hangat.

4. Giling satu buah mentimun ukuran besar ke dalam food blender, krim cake berlemak tinggi, dan putih telur (1 butir). Oleskan adonan ini ke payudara, dan biarkan selama 15 menit. Penggunaan produk natural seharusnya tidak memberikan efek samping, namun sebaiknya tidak mengoleskannya jika kulit sedang terluka. Basuh dengan air hangat.

5. Ambil dua ice cube, lalu letakkan pada payudara dengan gerakan memutar setengah lingkaran. Lakukan sedikitnya 1 menit. Jangan melakukan teknik ini lebih dari 1 menit, atau jika es sudah membuat Anda merasa tidak nyaman. Es akan beraksi sebagai pembentuk jaringan di bawah kulit.

6. Latihan terbaik untuk mengencangkan otot dada adalah push up. Bentangkan yoga mat atau tikar, lalu lakukan 10 kali push up dalam 4 set, sedikitnya 3-4 kali seminggu. Lihat bagaimana perubahannya.

7. Bengkokkan kedua tangan di depan payudara, telapak tangan saling menggenggam seperti sedang berdoa. Kemudian, tekan-tekan kedua telapak tangan. Rasakan bagaimana otot dada akan meregang saat kedua tangan saling menekan. Gerakan ini tidak memerlukan ruang khusus, Anda boleh melakukannya saat duduk di dalam bas menuju ke tempat kerja.

8.  Latihan lain yang juga baik untuk mengencangkan payudara adalah berenang. 

9. Gunakan bra yang tepat, sesuai bentuk payudara Anda. Kadang-kadang kita salah memilih model bra, sehingga bra tidak mengangkat payudara dan malah membiarkannya menggantung. Sport bra juga boleh Anda pakai jika ukuran payudara anda tergolong sedang.

Tips menjaga kekencangan payudara

1. Oleskan dan pijat payudara dengan krim sebelum tidur. Jangan lupa mengenakan payudara yang nyaman dipakai.


2. Hindari aktiviti seperti membongkok ke depan, jogging, atau berlari. Hal ini akan membuat payudara menurun. Pastikan Anda duduk dengan tegak.

3. Jangan berharap bahwa semua ramuan atau latihan fisik di atas dapat dilihat hasilnya dalam seminggu. Lakukan secara teratur setiap hari, dan tak usah menghitung hari kapan Anda dapat melihat hasilnya.

Korang tahu tak Sembilan daripada sepuluh wanita mengenakan baju dalam tidak sesuai saiz.

KAJIAN dilakukan terhadap wanita di seluruh dunia mendapati 80 peratus daripada mereka tidak memahami kepentingan pakaian dalam, gaya dan saiz sesuai untuk payudara.

Lebih memeranjatkan, sembilan daripada sepuluh wanita mengenakan coli tidak sesuai saiz sendiri manakala 60 peratus tidak menepati kehendak dan keperluan badan serta payudara ketika memakai coli.
 "Periksa pakaian dalam anda setiap enam bulan. Selain itu, kaedah penyidaian dan lipatan boleh menentukan pakaian anda tahan lebih lama," katanya.

FAKTA: Payudara kecil

- Pilih cawan separuh atau tiga suku menutupi payudara dengan alas

- 't-shirt bra' dan 'push up bra' akan membantu memberikan kepadatan tambahan

Payudara pendulous

- Coli berdawai paling sesuai untuk menampung dari bahagian bawah

- Coli berlapisan span boleh membantu mengisi bahagian yang kosong

- Coli tidak berdawai tapi bercawan penuh, mempunyai struktur sokongan tambahan, bertali lebar, kancing dan sayap belakang lebar sesuai untuk wanita yang memiliki payudara pendulous bersaiz besar.

Payudara posisi jauh

- Pilih coli berdawai atau tidak berdawai yang direka khas untuk memberikan sokongan sisi lebih mantap kerana ia mampu merapatkan posisi payudara.

Payudara posisi rapat

- Sebaik-baiknya pakai coli berdawai yang mampu menjarakkan kedudukan antara payudara (bahagian tengah coli yang terbahagi).





Bagaimana mengukur saiz coli?


Ukur saiz badan

- Ukur sekeliling bawah payudara dan gunakan jadual di bawah untuk mendapatkan saiz coli

Saiz badan TAMBAH Saiz coli
Nombor genap 28" +4" 32"
Nombor ganjil 29" +5" 34"


Ukur saiz mangkuk

- Ukur bahagian paling penuh payudara kemudian cari beza antara saiz coli (SC) dengan saiz payudara (SP) untuk mendapatkan saiz mangkuk coli

Beza SP-SC Saiz mangkuk

0 A
+1" B
+2" C
+3" D
+4" DD

source : sini



Dan aku juga menjaga kemontokan (montok ker yang? ) dengan mengamalkan bidadari....oh plz...bidadari lagik?  boleh order dengan Elyn di MY HEALTHY STORE .






gambar versi sama sepanjang zaman...


kalo korang nak try, cubalah join contest INI , mana tahu menang kan, bleh try BIDADARI secara percuma gituh .


Tips hari ini :

Untuk mengurangkan darjah kesemakan blog anda, sila la guna tab view seperti yang aku buat pada sidebar paling kanan tu :) Rujuk sini yer kawan-kawan.



 Kemas bukan? tapi kat IE tak berapa comel plak tabnyer..hihihi..Sila bertukar kepada Mozilla Firefox yer kawan-kawan...hahahaha

9 Comments:

  1. zuris pun sejak dah pandai beli bra sdri,just stick pada 1 brand je~pier cardin.sangat suka sbb design die beraneka dan kdg2 penuh fantasi.hahaaa...

    haahlah.sejak preggy nie rasa tak mampu nak tanggung keberatan yg bertambah.risau gak kendur ti.huhuu...
    tips yg bagus.nanti leh try :)

    ReplyDelete
  2. wahhh..bagus tips tetek ni...aku tau sapa patut baca...hahaha

    ReplyDelete
  3. terasa masuk blog indon laaaaa

    ReplyDelete
  4. makan la Qshe untuk memantapkan lagik boobs anda!! cewah tumpang iklan sat.....

    wei ko tak mo try qshe ka??

    ReplyDelete
  5. hehe bagus eliss! bagus tips2 ni..ok aku kena kurang tido telangkup nampaknye pasni.

    ReplyDelete
  6. blur bila baca tajuk.. "spek mata wanita".. dh baca baru start berguling2... saspender sungguh!!!!

    ReplyDelete
  7. tips bguna nih..nk menjaga kemontokan bkn sng rupanya eheh

    ReplyDelete
  8. salam..tq,information yg cukup baik..eh!nak tanya bidadari pun leh jadikan payudara kita montok ya..aku ada beli tapi jarang-jarang skali aku mkn...

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)